سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

زیاد ننشینید تا کمتر به دیابت و بیماری‌های قلبی مبتلا شوید

نشستن

سلامت آنلاین- نشستن های طولانی مدت سبب تجمع چربی در اطراف ارگانهای بدن و افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع دو و بیماری قلبی می شود.

به گزارش سلامت آنلاین، مطالعاتی که اخیرا انجام شده است نشان می دهند افرادی که مدت زمان زیادی را به حالت نشسته سپری می کنند دارای سطح بیشتری از چربی در شکم، کشاله ران و اندامهای داخلی بدن خود هستند.
چربی های احشایی غیر قابل مشاهده بوده و دور کبد، لوزالمعده و کلیه ها تجمع می کنند و ازدیاد آنها با ایجاد مقاومت انسولینی که عامل محرک دیابت نوع دو است، ارتباط مستقیم دارد.
بسیاری از افراد به واسطه شغل خود مجبورند ساعات بسیاری در روز را به حالت نشسته و بی هیچ تحرک و فعالیتی پشت میز بگذرانند. تحقیقات نشان داده است افرادی که در اوقات فراغت و ساعات آزاد وقت خود پیاده روی و یا ورزش نمی کنند، بیشترین میزان آسیب را می بینند.
متاسفانه گسترش استفاده از فضای مجازی و شغلهای وابسته به آن سبب شده که اکثر افراد حتی بیش از بازنشستگان در منزل، در حالت نشسته به سر می برند.
محققین توصیه می کنند که حتی اگر نمی توانید شرایط کاری خود را تغییر دهید و مجبور هستید ساعتها پشت میز بنشینید، با انجام فعالیتهای ورزشی روزانه و یا حتی هفتگی می توانید به میزان زیادی اثرات مضر آن را کاهش داده و ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت ناشی از آن را پایین آورید.
چربی های ایجاد شده در احشای شکم دو نوعند. بخشی از آنها که چربی های زیر پوستی اند و با چشم قابل تشخیص هستند و بخشی دیگر چربی هایی هستند که دور اندامهای داخلی شکم را در بر می گیرند و قابل دیدن و تشخیص نیستند که وجود این چربی ها برای سلامت بدن مضرات بیشتری دارد. حتی ممکن است افراد لاغر و یا متناسب نیز این چربی های خطرناک را پیرامون اندامهای داخلی خود مانند کبد، کلیه ها و لوزالمعده داشته باشند. این چربی ها علاوه بر دیابت و بیماری قلبی شخص را مستعد ابتلا به سکته و سرطان نیز می کنند.
محققین توصیه می کنند افرادی که به دلایل مختلف مجبورند ساعاتی طولانی را به حالت نشسته بگذرانند به طور میانگین حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت ورزشی داشته باشند تا بتوانند ریسک ابتلا به بیماری های ذکر شده را پایین آورند.(سلامت آنلاین/ ترجمه: ثنا حاجی خانی)

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.